MTV Menestystarinat. Kaksi kertaa vuodessa MTV nostaa esille kolme Menestystarinaa esimerkkeinä tuloksekkaista kampanjoista. Vain kerran Menestystarinat ovat sattumalta olleet yhden tuotantoyhtiön tekemiä mainoksia. Kun MTV3 esitteli United Bankersin, Temalin ja Jalaksen kampanjat, kaikki kolme olivat tuottajamme suunnittelemia ja toteuttamia mainoksia.
United Bankers, kotimainen sijoituspalveluyritys, yllättyi miten nopeasti TV-näkyvyys näkyi myös kassavirrassa. Parin kuukauden sisällä koko mainosinvestointi maksoi itsensä takaisin. Matala tunnettuus koheni nopeasti ja UB nousi talousmediankin asiantuntijaksi. Metsäobligaatiosta kehittyi huikea menestystuote
Temal aloitti TV-mainonnan tuoden esille kylpyhuonekalusteiden 5-sentin konseptin. TV-kampanja herätti laajasti huomiota ja myynti lähti nopeaan kasvuun. Temal totesi, että markkinaosuuksia on mahdollisuus kasvattaa haasteellisinakin aikoina ja eräässä vaiheessa Temal olikin ainoana voitollisena alallaan.
Jalas käynnisti ohjelmayhteistyön puutarhaohjelman kanssa, tuoden esille uuden Gram á la Sara naisten työjalkinemalliston. Kahtena vuonna toteutetussa kolmen tunnisteen sarjassa pääosassa esiintyi Sara la Fountain. Jalkineiden myynti kasvoi kampanjan myötä 30%.
LIDLin taktisen mainonnan TV-toteutusten uudistuksessa olimme vahvasti mukana. Viiden vuoden aikana teimme LIDLille yhteensä 434 spottia! Kehittämämme Superlauantai-konseptityökalu otettiin Suomen lisäksi käyttöön myös Itävallan, Unkarin ja Slovenian Lidlin TV-mainonnassa.
HK:n Via-valmisruoat olivat jääneet markkinoinnin sivuraiteelle HK:lla. Olimme mukana laadukkaan valmisruuan uudessa kattauksessa toteuttamassa monimuotoista ohjelmayhteistyötä AVA-kanavan kanssa. Toteutukseen kuului useita OHY-tunnareita kanavalla ja netissä, kanavatunnareita ja nettibannereita.
Kuinka kotimainen muovinvalmistaja Plastex sai vesiastioita ja muovikauhoja kauppojen hyllylle? Mainostamalla!
TV-kampanjoiden ansiosta Plastex nosti kauppaketjujen sisäänostoja kerralla yli 30%.
BonBon makupilat, nuo 90-luvun alkuperäiset makeiset palasivat kauppoihin ja legendaariset hyvän maun rajamailla kulkevat mainokset herätettiin henkiin, kun alkuperäisistä huonoista videokopioista piirrettiin mainokset uudelleen täyteen loistoonsa pienin parannuksin.
02100 numeropalvelulle toteutimme Discovery-kanavan kanssa ohjelmayhteistyön tunnisteilla, joissa villieläimiin istutettiin graafisesti 02100-numero. Jo ensimmäisen ulosajon jälkeen kanavalle tuli kyselyjä, miksi leijonan kylkeen on menty tatuoimaan numero. Huomioarvosta kymppi.
Falck Kodin Turvajärjestelmän TV- ja radiomainos sai Falckin myyjät hikeentymään – työn määrästä. Kampanjan alettua eräs myyjä kertoi markkinointipäällikölle saaneensa yhden päivän aikana 108 yhteydenottoa kiinnostuneilta kuluttajilta!
Parketti Romanoffille tehty tv-mainossarja vaikutti merkittävästi liikevaihtoon, joka nousi nopeasti 30 % aiempiin vuosiin verrattuna. Lisäksi heinäkuu oli kaikkien aikojen vilkkain.
Nixi-keittiöiden tilauskanta nousi yli 30 prosenttia ensimmäisen tv-mainoskampanjan jälkeen. Se yllätti yrityksen, joka joutui teettämään kasvaneen kysynnän osittain alihankintana. Edessä oli tehtaan laajennus, jonka seurauksena Nurmossa on yksi Pohjoismaiden nykyaikaisimmista keittiökalustetehtaista.
MTV3-kanavan jännityssarjalle ”24” suunnittelimme lanseerauskampanjan televisiota ja printtiä hyödyntäen. Aloitusjakso keräsi 962.000 katsojaa, joten kanavan ennakoima 600 000 katsojaa ylittyi kirkkaasti. Itse asiassa MTV3:n minkään sarjan yksikään jakso ei yltänyt yhtä korkeaan katsojalukuun saman vuoden aikana.
Moda Aleksanteri -vaateliikkeen asiakaskunta oli painottunut liiaksi vanhempaan naisryhmään, vaikka tuotteet olivat kaiken ikäisille ja myös miehille. Kahden TV-mainoksen sarja aiheutti 40 prosentin myynnin nousun jo ensimmäisen kuukauden aikana. Tyytyväisen toimitusjohtajan mukaan asiakaskunta nuorentui selvästi ja myös miehet löysivät liikkeen.
Metripizzan radiomainos päihitti mainostutkimuksessa saman tuoteryhmän paljon suuremmilla mediakampanjoilla lanseeratut isojen mainostajien kampanjat. Radiomainoksen myötä Metripizza nousi saman tien Valmisruokien Top Ten -listalla sijalle kahdeksan, vaikka kilpailijat mainostivat voimakkaasti myös televisiossa.